W przypadku wdrażania nowego pracownika do pracy pokazuje mu się odpowiednie standardy pracy. W przypadku pracy na tzw. „słuchawce”są to zazwyczaj szkolenia produktowe oraz te z zakresu umiejętności miękkich. Niezwykle ciężko jest bez praktycznego zobrazowania tego rodzaju pracę. Stąd też rozwój pracownika i same szkolenia są monitorowane przy użyciu słuchawek dla trenera/osoby szkolącej. Warto więc nieco bliżej przyjrzeć się tego rodzaju słuchawkom. Zatem poniżej prezentujemy najistotniejsze cech, jakie powinny wyróżniać dobre słuchawki call center szkoleniowe.
Choć sporej grupie osób wydaje się, że w przypadku różnego typu szkoleń to obraz jest kluczowym elementem, lecz w rzeczywistości jest nim dźwięk.
Z tego też powodu koniecznie trzeba zadbać o właściwe słuchawki i mikrofon. W przypadku mikrofonu bardzo ważne jest to, aby nie generował on szumów i sam dźwięk był wysokiej jakości bez względu na łącze. Dobrym pomysłem jest też to, aby nasz mikrofon, miał swój własny statyw bądź też dedykowany klips. W ten sposób będzie on znajdował się w odpowiedniej odległości od aparatu mowy trenera.
Kolejnym jakże ważnym aspektem przy wyborze sprzętu są same słuchawki trenerskie. W końcu osoba prowadząca dane szkolenie musi trzymać rękę na pulsie. Zatem jej głos musi być nie tylko wyraźny, ale też dochodzić bez opóźnień. Każdy zestaw trenerski pozwala podłączyć do głównych słuchawek dwie pary słuchawek dla kursantów. Ciekawym rozwiązaniem, jakie ma ten zestaw, jest funkcja „MUTE”, które to umożliwia ewentualne na wyciszenie mikrofonu w słuchawkach konsultanta.
Ostatnim elementem kompletnego zestawu jest tzw. kabel trenerski, który to spaja na zasadzie „trójnika” rozdzielającego kabel na dwie słuchawki. W ten sposób do słuchawek trenera załącza się dwa zestawy słuchawkowe kursantów. Warto podkreślić, że końcowy kabel bez najmniejszych przeszkód możemy podpiąć do telefonu lub komputera. Jest to zależne oczywiście od tego, z jakim sprzętem przyszło nam pracować.
Dysponując tego rodzaju rozwiązaniem trener, niemal w czasie rzeczywistym może wskazywać błędy popełnione przez kursanta i jednocześnie udzielać stosownych rad.