5 szybkich porad jak dobrze wypaść podczas wideokonferencji
utworzone przez Redaktor | cze 14, 2021 | Wideokonferencje |
- Przygotuj się do wideokonferencji z wyprzedzeniem
Nie łącz się w ostatniej chwili tylko po to, by odkryć, że Twoje sluchawki nie działają, a w aparcie wyładowała się bateria. Zaloguj się wcześniej, sprawdź, czy wszystko jest w porządku, a jeśli będziesz miał problemy problemy, rozwiąż je stosunkowo bezstresowo, przecież masz jeszcze trochę czasu.
- Pamiętaj o wyciszeniu mikrofonu
Pamiętaj, aby wyciszyć mikrofon, gdy do niego nie mówisz. Oddychanie oraz chrząkanie w tle utrudniają koncentrację a Twoi współpracownicy nie muszą słyszeć szczekania Twojego psa.
- Postaraj się o jak najlepszą jakośc połączenia
Czasami zapominamy, ile różnych urządzeń domowych jest podłączonych do Internetu, pochłaniając kego zasoby. A potem jesteśmy zaskoczeni, kiedy dźwięk staje się zniekształcony, a nasz rozmówca zawiesił się w połowie zdania, Przewodowe połączenie Ethernet zwykle bije na głowę Wi-Fi — zwłaszcza jeśli jesteś oddzielony od routera kilkoma betonowymi ścianami, a sygnał rozprowadzany jest do jeszcze kilku urządzeń.
- Zastanów się nad ustawieniami i funkcjami
Jeśli nie znasz aplikacji, której będziesz używać do rozmowy, a musisz zorganizować konferencję, poświęć trochę czasu na zapoznanie się z ustawieniami aplikacji. Na przykład w Zoom ustawienia domyślne umożliwiają uczestnikom połączenia udostępnianie ekranu bez uprzedniej zgody organizatora. W otwartych webinariach może to czasami prowadzić do różnych nieprzewidzianych sytuacji, podczas których Twoje spotkanie straci całą powagę, a uczestnicy nie będą wiedzieli na co mają zwrócić uwagę.
- Wyglądaj reprezentacyjnie
Luźniejsza atmosfera pracy zdalnej może być przyjemną odmianą, ale nie przesadzaj. Podczas wideokonferencji upewnij się, że masz przyzwoite ubranie (spodnie też powinny być przynajmniej schludne, w razie gdybyś musiał na chwilę wstać od komputera). Nie kładź się na kanapie podczas poważnego spotkania, nie graj w gry w tle, postaraj się całą swoją uwagę na rozmówcy Aby wyglądać profesjonalnie, po prostu zachowuj się i wyglądaj tak, jak podczas spotkania twarzą w twarz.